luni, 21 mai 2018

Tot pilonul II. Sa vedem niste cifre.

Aseara am scris o postare in care am incercat sa explic cam ce se intampla cu sistemul de pensii din Romania. Astazi lucrurile s-au precipitat. Declaratii peste declaratii, dimineata a aparut proiectul legislativ privind suspendarea platilor catre pilonul II, peste zi pesedistii au infirmat informatiile, spre seara ultima stire era din nou despre "posibilitatea" suspendarii platilor pe o perioada de 6 luni.

Dupa cum am explicat ieri, aceasta posibila suspendare va reduce sumele acumulate in pilonul II, fara sa aduca puncte suplimentare in pilonul I. Deci, practic ne fura din banii nostri. Tot ieri am explicat ca si pana acum (si de acum  incolo) prin reducerea contributiei la pilonul II de la 5.1 la 3.75%, am pierdut 12%.

Ca sa vada fiecare ce inseamna aceste "chestiuni financiar-contabile", am facut un fisier Excel care calculeaza exact pierderile de care vorbim.
(Din pacate s-ar putea sa nu functioneze pe unele mobile.....)


Cum folositi: In campurile galbene introduceti "B" sau "F" pentru sex, varsta actuala si salariul net actual. La randament am pus 8.8%, adica cel mediu de pana acum la nivelul pilonului II, dar valoarea se poate schimba.
In campurile albastre apar niste valori calculate, pe care le-am descris in tabel (nu trebuie umblat).
Cu rosu gasiti sumele cu care se diminueaza suma acumulata de fiecare contribuabil in conturile proprii la momentul iesirii la pensie. Prima suma reprezinta pierderea pe care o suferim deja datorita reducerii de la 5.1 la 3.75%, a doua valoare rosie ce ar insemna suspendarea pe 6 luni a contributiilor, respectiv a treia valoare suma furata de Dragnea numai din aceste doua "chestiuni financiar-contabile".





Premisele calculului sunt:
Nu am luat in considerare lunile, doar anii, asa ca sumele nu sunt la virgula.
Am considerat netul actual ca fiind pe intreaga perioada de acumulare.
Am considerat ca procentul de contributie ramane 3.75%.  De fapt chiar daca se modifica, pierderea se perpetueaza daca se revine la o crestere anuala de 0.5% fara sa se recupereze si pierderea relativa de 12%.

Cifrele nu trebuie tratate ca fiind exacte, insa sunt corecte in conditiile descrise. Oricum, dau idee asupra ordinului de marime.

Dragnea (fiindca nu mai putem vorbi nici de Dancila, nici de PSD) atenteaza la acesti bani. A putut sa ne fure fiindca n-am stiut, n-am inteles care-i miza. Ne va fura in continuare daca nu suntem informati si nu informam. Daca il lasam.
Astea sunt sumele de care discutam. Sunt banii nostri, trebuie sa-i aparam.

CITESTE SI DA MAI DEPARTE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu